Nikdy neaplikujte obchodní podmínky na vztahy ; Stávají se totiž Smlouvou a ta může být kdykoliv ukončena.
Všeobecné obchodní podmínky společnosti Airway, spol. s r.o.
(dále jen „Podmínky“)
Výklad základních pojmů
Příkazce - fyzická nebo právnická osoba, které Zasilatel
poskytuje na základě její objednávky přepravní služby, tj. zejména pro ní
zajišťuje přepravu zásilky nebo zásilek z Místa odeslání do Místa určení.
Zasilatel - společnost Airway spol. s r.o., IČO: 274 32 424,
se sídlem Švecova 2383/2, 149 00, Praha 4.
Odesílatel - fyzická nebo právnická osoba, od níž je zásilka
odesílána. Odesílatel je osoba, která může, ale nemusí být totožná s
Příkazcem, Odesílatelem není ve smluvním vztahu s Zasilatelem v případě, že
jde o osobu odlišnou od Příkazce, v takovém případě je Odesílatel určen
objednávkou Příkazce.
Místem odeslání - je místo určené Příkazcem, kde je
Zasilatel povinen převzít zásilku nebo zásilky,
Místem určení - je místo určené Příkazcem, kam je Zasilatel
povinen doručit zásilku nebo zásilky.
Příjemcem - fyzická nebo právnická osoba, které je podle
objednávky Příkazce zásilka určena.
Písemná forma - podání učiněné na listině či obdobném
hmotném materiálu doručené osobně, poštou, faxem, kurýrem nebo podání
učiněné elektronickou poštou (e-mail).
Základní ustanovení
Tyto „Podmínky“ se vztahují na přepravní služby poskytované Zasilatelem,
ledaže pro danou službu byly vydány obchodní podmínky zvláštní. Od
těchto „Podmínek“ se lze v jednotlivém případě odchýlit pouze na základě
písemné dohody Zasilatele a Příkazce.
Tyto „Podmínky“ jsou závazné pro Příkazce od okamžiku, kdy vstoupí do
právního vztahu s Zasilatelem. Příkazce je ve výlučném smluvním vztahu
pouze se Zasilatelem a v žádném případě s jakoukoliv další osobou,
kterou Zasilatel sjedná pro přepravu zásilky.
Zásilka
Zásilkou se rozumí předmět určený k přepravě, který má v souladu s
těmito „Podmínkami“ Zasilatel povinnost dopravit Příjemci.
Zásilka musí být řádně zabalena tak, aby byla chráněna proti ztrátě či
poškození, a aby nemohla poškodit jiné zásilky, popřípadě dopravní
prostředky, a nezpůsobila újmu na zdraví obslužnému personálu nebo
jakýmkoliv třetím osobám.
Zásilku musí být opatřena adresou Odesílatele a Příjemce a také
zabezpečena obalem proti jakémukoliv poškození nebo jinému znehodnocení,
a to zejména s ohledem na způsob přepravy a povahu zásilky.
Označení zásilky musí být úplné a musí být uvedeno čitelně, v českém
jazyce , u zásilek zasílaných do zahraničí v jazyce státu destinace,
vždy však latinkou.
Z přepravy jsou vyloučeny tyto zásilky:
jejichž vlastnictví nebo držení je podle vnitrostátních právních
předpisů zakázáno,
jejichž přeprava po silnici nebo jakákoliv jiná dispozice s nimi
podléhá národním nebo mezinárodním předpisům o nebezpečných
látkách nebo podléhá jiným omezujícím předpisům nebo jejichž
přeprava po silnici nebo jakákoliv jiná dispozice s nimi může
být jinak nebezpečná pro Zasilatele, zejména přeprava nabitých
zbraní, nebezpečných chemických látek a chemických přípravků,
jedů, výbušnin, třaskavých a hořlavých látek, radioaktivní látky
vojenské munice a další obdobné předměty,
snadno rozbitné věci a takové předměty, které svými vlastnostmi
mohou způsobit újmu na zdraví osob nebo škodu na majetku nebo
mohou jinak ohrozit řádnou přepravu, zboží podléhající rychlé
zkáze
které nejsou chráněny nebo zabaleny odpovídajícím způsobem
zejména s přihlédnutím k hmotnosti předmětu nebo k jeho jinému
charakteru, u kterých chybí potřebné podklady a údaje, zejména
není uvedena úplná adresa Příjemce,
jejichž hmotnost je větší než 1500 kg nebo rozměr přesahuje
230x170x150 cm (délka x šířka x výška), popřípadě plochý předmět
o šířce větší 170cm, pro určení hmotnosti nebo rozměru je
rozhodující hmotnost, popřípadě rozměr včetně obalu,
živé zvíře nebo živá zvířata,
jiné předměty, které jsou pro přepravu zásilek nevhodné (dále
jen „předměty, které jsou vyloučeny z přepravy“)
platné bankovky i cizí, šeky, směnky a jiné cenné papíry, zboží
a dokumenty mimořádné hodnoty, zejména drahé kovy, umělecké
předměty a nepojištěné věci vysoké hodnoty . Za vysokou hodnotu
se pro účely tohoto odstavce považuje částka převyšující částku
Kč 100.000,- (Jednostotisíckorunčeských) .
V případě, že předmět uvedený pod písm. i) Příkazce předá Zasilateli k
přepravě, neodpovídá Zasilatel za škody na takovéto věci v žádném
případě v širším rozsahu, než stanoví tyto „Podmínky“, popřípadě písemná
smlouva mezi Zasilatelem a Příkazce.
Z přepravy je vyloučen také předmět, který, ač jinak splňuje podmínky
kladené těmito „Podmínkami“ na zásilku, má být odeslán z Místa odeslání
nebo je Příkazcem adresován na Místo určení, které je nedosažitelné,
dosažitelné jen s mimořádným úsilím nebo jinak nevhodné, popřípadě jde o
místo, kde Zasilatel neposkytuje své služby.
Zasilatel je oprávněn vyžádat si informace o obsahu zásilky a neodpovídá
za škodu, která vznikla v důsledku přepravy zboží, které je možno
z přepravy vyloučit a o kterém nebyl dostatečně informován
V případě pochybností o tom, zda jde či nejde o předměty, které jsou
vyloučeny z přepravy, je rozhodující názor Zasilatele; Příkazce není
oprávněn zaslání zásilky vyžadovat. Zasilatel je oprávněn, není však
povinen měřit či vážit zásilku.
Práva a povinnosti Zasilatele
Zasilatel se zavazuje:
v případě, že potvrdí objednávku Příkazce, převzít zásilku v
Místě odeslání,
po převzetí zásilky v Místě odeslání zajistit přepravu zásilky
Příjemci zásilky na Místo určení,
v případě nemožnosti zásilku doručit je Zasilatel povinen
neprodleně informovat Příkazce a dohodnout další postup,
předat proti písemnému potvrzení zásilku Příjemci na Místě
určení,
zajišťovat přepravu zásilek řádně, včas, s náležitou odbornou
péčí,
podat Příkazci telefonickou informaci o tom, kdy je zásilka
doručena Příjemci v případě, kdy o to Příkazce požádá . Za tuto
službu je Příkazce povinen zaplatit podle platného Ceníku služeb
chránit všestranně zájmy Příkazce, pokud jde o ochranu přepravy
zásilky proti škodám, jež by mohly vzniknout při přepravě,
poskytnout Příkazci do dvanácti měsíců ode dne doručení zásilky
na jeho žádost přepravní list zásilky, z něhož lze určit, kdo a
kdy zásilku převzal, kdo byl Odesílatelem zásilky a kdo byl
Příjemcem zásilky, popřípadě jiné údaje o zásilce,
zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, o nichž se dozví při
realizaci přepravy.
Zasilatel může svůj závazek plnit sám nebo za použití služeb jiné osoby
(jiného Zasilatele). Odpovídá při tom, jako by přepravu uskutečňoval
sám.
Práva a povinnosti Příkazce
Příkazce se zavazuje
v případě, že chce využít služeb Zasilatele, objednat přepravu
zásilky stanoveným způsobem, tj. telefonicky, faxem
,elektronickou komunikací (e-mail) nebo on-line
opatřit zásilku přesným názvem Příjemce, Místa určení včetně
čísla evidenčního a popisného a telefonem, případně kontaktní
osobou
v objednávce uvádí Příkazce své jméno, adresu a telefon; bylo-li
Příkazci uděleno zákaznické číslo stálého Příkazce, stačí uvést
pouze toto číslo,
zajistit řádné a bezpečné zabalení zásilky, přiměřené povaze a
druhu zásilky . Zasilatel neodpovídá za škody , které vzniknou
zanedbáním této povinnosti. U zásilek doručovaných mimo Prahu a
mimo ČR se Příkazce řídí Přepravními podmínkami dopravce, jehož
služby pro doručení zásilky využije, pokud je využije.
upozornit Zasilatele při objednávce, že objednává přepravu
zásilky o hmotnosti větší než 5 kg nebo o rozměrech větších 60 x
40 x 20 cm, popřípadě zásilky plochého tvaru o šířce větší 50
cm,
předat Zasilateli nejpozději při předání zásilky zvláštní
listiny, je-li jich třeba ke splnění přepravy zásilky,
potvrdit předání a převzetí každé zásilky k přepravě na
oficiální k tomu určený přepravní list Zasilatele,
poskytnout Zasilateli správné údaje o obsahu zásilky a její
povaze; v případě porušení této povinnosti Příkazce odpovídá za
škodu, která mu vznikne na přepravované zásilce, jakož i za
škodu, která vznikne Zasilateli porušením této povinnosti,
přijmout zpět nedoručitelnou zásilku.
Příkazce je odpovědný za přípravu zásilky k odeslání tak, aby Zasilatel
mohl zásilku na Místě odeslání bez zbytečného odkladu převzít; pokud
není zásilka připravena a nebude možné, aby Zasilatel zásilku převzal od
Odesílatele do deseti minut od příjezdu na příslušnou adresu, je
Příkazce povinen zaplatit náhradu za ztrátu času Zasilatele za dobu
přesahující uvedených deset minut podle platného Ceníku služeb
Zasilatele, ledaže bude prodlení způsobeno Zasilatelem. Zasilatel má
právo v případě naléhavé potřeby odvolat osobu přepravující zásilku
jménem Zasilatele a vyslat na Místo odeslání na náklady Příkazce jinou
takovouto osobu, ledaže bude prodlení způsobeno Zasilatelem.
Pokud Příkazce není v daném případě totožný s Odesílatelem, je Příkazce
povinen zajistit, aby uvedené povinnosti byly dodrženy; v případě
porušení některé z povinností uvedených v tomto článku odpovídá Příkazce
stejně, jako by zásilku odesílal sám.
Smluvní vztah
Smluvní vztah mezi Příkazcem a Zasilatelem vzniká okamžikem:
kdy Zasilatel potvrdí objednávku Příkazce na doručení jednotlivé
zásilky. Potvrdit přijetí zásilky může telefonicky při
telefonické objednávce, či el.poštou .
kdy Příkazce vyplní, potvrdí a doručí Zasilateli formulář
Objednávka kurýrních služeb. Na základě toho je Příkazci
přiděleno Zákaznické číslo, o čemž je zpraven el.poštou a
Příkazce může čerpat služby s bezhotovostní platbou
kdy Příkazce se Zasilatelem uzavře Zasilatelskou smlouvu. Na
základě toho je Příkazci přiděleno Zákaznické číslo, o čemž je
zpraven el.poštou a Příkazce může čerpat služby s bezhotovostní
platbou
Objednáním služby podle Ceníku služeb u Zasilatele vyjadřuje Příkazce
souhlas s těmito „Podmínkami“.
Na základě smluvního vztahu založeného podle výše uvedeného bodu 1 a),
b) nebo c) vzniká povinnost Zasilatele zajistit přepravu zásilky a
povinnost Příkazce zaplatit za přepravu zásilky cenu dle zveřejněného
Ceníku služeb Zasilatele.
Doručování zásilek
Povinnost Zasilatele zásilku doručit je splněna předáním zásilky
Příjemci v Místě určení.
Nebyl-li Příkazcem označený Příjemce osobně zastižen, může být proti
písemnému potvrzení vydána zásilka i jiným osobám, které se nacházejí na
Místě určení v místnostech Příjemce, stejně tak jako jiným osobám, o
nichž lze podle okolností předpokládat, že jsou oprávněny zásilku
přijmout (zejména recepční v objektu s více firmami). To neplatí, pokud
Příkazce v objednávce písemně vymíní, že zásilka musí být předána
výlučně Příjemci; v takovémto případě je nutno zásilku vydat pouze
Příjemci a nikomu jinému. Zasilatel není v žádném případě povinen
kontrolovat totožnost Příjemce.
Předpokládá-li Příkazce, že Příjemce nemusí být v době doručení zásilky
přítomen, může dát v objednávce též svolení k předání zásilky osobě mimo
kancelář nebo byt Příjemce (např. sousední firmě, do schránky
apod.).Toto svolení musí mít vždy písemnou formu, pokud si Příkazce
nevymíní jinak.
V případě, že Příkazce v objednávce uvede, že přepravu dané zásilky
zaplatí Příjemce, je Zasilatel oprávněn vydat zásilku Příjemci i tehdy,
pokud Příjemce cenu za přepravu zásilky zaplatit odmítne. V takovémto
případě je cenu za přepravu dané zásilky povinen zaplatit Příkazce.
V případě, že Příjemce odmítne zásilku v Místě určení převzít nebo je
zásilka z jiných důvodů nedoručitelná, a to zejména z důvodu nepřesné
nebo neexistující adresy, nepřítomnosti Příjemce ani žádné jiné osoby,
které by bylo možno v souladu s těmito Obchodními podmínkami zásilku v
Místě určení předat (dále jen „nedoručitelná zásilka“), musí o tom
Zasilatel neprodleně informovat Příkazce a vyčkat dalších instrukcí.
Nebudou-li v přiměřené době, nejpozději však do deseti minut, dány žádné
instrukce, nebude-li možno tyto instrukce splnit, popřípadě nebude-li
možno kontaktovat Příkazce, je Zasilatel povinen zásilku doručit zpět
Příkazci. V případě, že Příkazce dá o nedoručitelné zásilce Zasilateli
další instrukce, je Příkazce povinen Zasilateli zaplatit i cenu za
plnění těchto dalších instrukcí. Povinnost Zasilatele zásilku doručit je
splněna v případě nedoručitelné zásilky jejím vrácením Příkazci. V tomto
případě náleží Zasilateli rovněž cena za zpáteční přepravu.
Dokud Zasilatel zásilku nevydá Příjemci, je Příkazce oprávněn požadovat,
pokud to je technicky možné, aby přeprava zásilky byla přerušena a
zásilka mu byla vrácena, anebo aby s ní bylo naloženo jinak v souladu s
účelem přepravy. V takovém případě musí Zasilatel uhradit náklady s tím
spojené a cenu ve shodě s Ceníkem Zasilatele.
Nemůže-li být nedoručitelná zásilka Příkazci vydána, je Zasilatel
oprávněn vzít zásilku do úschovy. Hrozí-li bezprostředně škoda na
zásilce nebo hrozí-li vzhledem k nemožnosti dalšího uchovávání zásilky
škoda Zasilateli, a není-li zároveň v obou případech možno si vyžádat
pokyny Příkazce, nedává-li Příkazce žádné pokyny nebo jsou-li jeho
pokyny zjevně neuskutečnitelné či uskutečnitelné jen s náklady zřejmě
nepřiměřenými povaze a hodnotě zásilky, popřípadě nevyzvedne-li si
Příkazce zásilku od Zasilatele nebo neumožní-li její doručení do deseti
dnů ode dne, kdy měla být zásilka doručena, je Zasilatel oprávněn
zásilku vhodným způsobem prodat. Hrozí-li nebezpečí z prodlení a není-li
zároveň dána možnost přiměřeného prodeje nebo by náklady s prodejem byly
zřejmě nepřiměřené povaze zásilky, a to zejména převyšují-li náklady na
prodej předpokládaný výtěžek prodeje, je Zasilatel oprávněn zásilku
zničit. Náklady vzniklé úschovou, prodejem, popřípadě zničením zásilky
nese Příkazce.
Lhůta pro doručení zásilky
Lhůta doručení zásilky závisí na druhu služby Zákazníkem zvoleném.
Přepravní lhůta končí okamžikem předání zásilky Příjemci ev. neúspěšného
pokusu o předání zásilky.
Při objednání konkrétní zásilky může Zasilatel informovat Příkazce o
předpokládaném čase, v němž bude zásilka doručena. Požaduje-li příkazce
službu Urgentní zásilka, Zasilatel podle konkrétních podmínek sjednaný
čas potvrdí nebo má právo jej odmítnout.
Zasilatel poskytuje své služby ve všední dny od pondělí do pátku od 8:00
do 19:00 hod. a od 19:00 do 24:00 v režimu Noční kurýr, mimo státem
uznávaných svátků, pokud se s Příkazcem nedomluví jinak.
Mezinárodní zásilky
Zasilatel poskytuje vlastními prostředky či ve spolupráci s obchodními
partnery doručování zásilek do zahraničí.
Ceník těchto zásilek je uveřejněn na veřejně přístupném informačním
systému (internet) a je též k dispozici v tištěné podobě. Speciální či
výjimečné požadavky jsou řešeny individuálně mezi Příkazcem a
Zasilatelem.
Tyto služby tam, kde se rozcházejí s těmito „Podmínkami“, podléhají plně
obchodním či přepravním podmínkám jednotlivých dopravců, jejichž služby
Zasilatel pro doručení zásilky Příkazce použil.
Pravidelná přeprava zásilek
Dohodne-li si Příkazce s Zasilatelem pravidelnou přepravu zásilek, je
Zasilatel povinen zajistit, aby se pravidelně na místo určené Příkazcem
jako Místo odeslání v Příkazcem požadovanou hodinu dostavovala osoba
přepravující zásilky jménem Zasilatele, která bude připravena převzít
Příkazcovy zásilky.
Je-li dohodnuta pravidelná přeprava, je Příkazce povinen zaplatit
sjednanou cenu za tuto službu i tehdy, pokud žádné zásilky v Místě
odeslání připraveny nebudou. Toto neplatí, pokud Příkazce včas zruší
konkrétní plánované převzetí zásilky. Zda konkrétní přepravu Příkazce
odhlásil včas má právo rozhodnout Zasilatel.
Inkasní služby
Zasilatel zajišťuje na žádost Příkazce inkasní služby spojené s
přepravou zásilky. O požadavku inkasa je povinen Příkazce informovat
Zasilatel nejpozději při objednávce přepravy zásilky.
Inkasované peníze lze poskytovat Příkazci podle jeho požadavku buď
bezhotovostním převodem na jeho účet , poštovní poukázkou nebo v
hotovosti. Za službu inkasování hotovosti je Příkazce povinen zaplatit
Zasilateli úplatu podle platného ceníku.
Zasilatel neposkytuje inkasované služby v případě, pokud výše inkasované
částky má být větší než 50.000,- Kč, pokud se s Příkazcem nedomluví
jinak.
V případě doručení zásilky není Zasilatel povinen čekat na inkaso déle
než deset minut. Bude-li tato doba překročena nebo odmítne-li Příjemce
inkaso zaplatit, musí o tom Zasilatel neprodleně informovat Příkazce a
vyčkat dalších instrukcí. Nebudou-li v přiměřené době, nejpozději však
do deseti minut, dány žádné instrukce, nebude-li možno tyto instrukce
splnit, popřípadě nebude-li možno kontaktovat Příkazce, hledí se na
zásilku jako na nedoručitelnou a Zasilatel je povinen zásilku doručit
zpět Příkazci.
Cena za přepravu zásilky
Cena za přepravu zásilky je smluvní
Pro cenu zásilky je závazný ten Ceník služeb, který Zasilatel zveřejnil
ke dni přepravy zásilky na veřejně přístupném informačním systému
(internet), pokud není s Příkazcem písemně domluven jinak.
Cena je závislá na počtu km, sazba za vzdušný kilometr z místa
vyzvednutí do místa doručení.
V písemně sjednaných případech může být stanovena cena paušální.
Příkazce je povinen seznámit se s aktuálním Ceníkem služeb Zasilatele,
který je přístupný na veřejně přístupném informačním systému (Internet).
Cena za přepravu se platí hotově nebo bezhotovostním převodem.
Faktura je vystavována se 14-ti denním termínem splatnosti, pokud není
domluveno jinak, se všemi náležitostmi daňového dokladu. Její součástí
je výpis všech zásilek uskutečněných v daném období a zahrnutých do
faktury s uvedením data, místa vyzvednutí a doručení zásilky, jména
kontaktní osoby, ceny, kódu zásilky (pokud je při objednávce Příkazcem
uveden) a okolnostmi odrážejícími se v ceně zásilky. Fakturace probíhá
2x měsíčně s ohledem na závazné termíny fakturace vzhledem k datu
uskutečnění zdanitelného plnění. Ve vyjímečných případech může být
domluvena fakturace 1x měsíčně.
Zasilatel si vyhrazuje právo odmítnout fakturaci zákazníkům, jejichž
měsíční obrat nepřekročí Kč 500,-.
Zasilatel si jako částečnou kompenzaci výdajů s vystavováním a zasíláním
faktur účtuje ke každé faktuře Kč 20,- + DPH v položce „za zúčtování“.
V případě prodlení s úhradou ceny je Zasilatel oprávněn účtovat Příkazci
smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den
prodlení. V případě, že prodlení s úhradou ceny nebo její části překročí
100 dní, je kromě úroku z prodlení Příkazce povinen stý prvý den
prodlení uhradit Zasilateli také smluvní pokutu ve výši 25% z dlužné
částky. Nárok na náhradu škody tím není dotčen.
Pro zajištění svých nároků má Zasilatel zástavní právo k zásilce
Příkazce.
V případě prodlení s provedením bezhotovostní platby není Zasilatel
povinen plnit nadále své povinnosti vůči Příkazci, vyplývající ze
smluvního vztahu a je oprávněn poskytovat další služby Příkazci výhradně
proti platbě v hotovosti. Toto rozhodnutí nemusí být oznámeno Příkazci
písemnou formou.
Pokud nemůže Zasilatel dokončit přepravu pro skutečnosti, za které
neodpovídá, má nárok na poměrnou část ceny odpovídající uskutečněné
přepravě dle Ceníku služeb Zasilatel. Skutečnost, za kterou Zasilatel
neodpovídá, je nemožnost doručit zásilku z důvodu vzniklém na straně
Příkazce.
Odpovědnost Zasilatele za škody
Zasilatel odpovídá za škodu na převzaté zásilce, která vznikla při
obstarávání přepravy Zasilatelem až do jejího vydání Příjemci, popřípadě
do vrácení zásilky Příkazci. Zasilatel je povinen oznámit Příkazci vznik
škody na zásilce neprodleně poté, co se o škodě dověděl. Odpovědnosti za
škodu se zprostí, prokáže-li, že škodu nebylo možno odvrátit ani při
vynaložení odborné péče.
Zasilatel odpovídá kromě škod na zásilce také za škody vzniklé pozdním
doručením zásilky podle lhůt doručení zveřejněných v nabídce na veřejně
přístupném informačním systému (Internet) , a to u služeb s garantovaným
časem, kterými jsou:
Urgentní zásilky po Praze,
zásilky po Čechách s doručením druhý den do 12:00 hod,
jiné vysloveně dohodnuté zásilky s garantovaným časem.
Výše takto vzniklé škody je stanovena jako částka odpovídající ceně přepravy
takovéto zásilky (viz a)) a 50% ceny přepravy zásilky (viz b,c)).
Toto ustanovení se přiměřeně vztahuje také na vadné doručení zásilky jestliže
v důsledku vadného doručení došlo ke škodě na zásilce.
Zasilatel neodpovídá za škody na zásilce (tj. škody vzniklé úplnou nebo
částečnou ztrátou zásilky, jejím poškozením nebo poškozením obalu) nebo
za škody vzniklé pozdním či vadným doručením zásilky, pokud takováto
škoda byla způsobena
v důsledku porušení povinností Příkazce, popřípadě třetí osoby,
od níž Zasilatel přejímal zásilku v Místě odeslání nebo v
důsledku porušení povinností vlastníka zásilky anebo Příjemce
zásilky,
vadou nebo přirozenou povahou obsahu zásilky včetně obvyklého
úbytku,
vadným nebo nedostatečným obalem, na který Zasilatel upozornil
při převzetí zásilky k přepravě; neupozornil-li Zasilatel na
vadnost obalu, neodpovídá Zasilatel za škodu na zásilce vzniklou
v důsledku této vadnosti jen tehdy, jestliže vadnost nebyla při
převzetí zásilky poznatelná,
mimořádnými událostmi, jako je válka, stávka (vyjma stávky
zaměstnanců Zasilatele nebo zaměstnanců osoby, která na základě
právního vztahu se Zasilatelem zajišťuje přepravu zásilky),
záplavy a jiné přírodní kalamity, násilné události rozsáhlého
charakteru přesahující rámec obecné trestné činnosti, popřípadě
jiné obdobně závažné skutečnosti.
Při škodě na zásilce vzniklé je Zasilatel povinen vynaložit odbornou
péči, aby škoda byla co nejmenší.
Zasilatel neodpovídá za škody způsobené pozdním doručením zásilky do
zahraničí , ledažeby Příkazce objednal a Zasilatel potvrdil doručení
Garantované.
Neprokáže-li Příkazce něco jiného, považuje se za škodu nebo poškození
za ztrátu listinného dokumentu nebo nosiče dat v informační technice
částka ceny takového prázdného listinného dokumentu nebo prázdného
nosiče data. Tímto ustanovením nejsou dotčena pravidla uvedená v
předchozím odstavci.
Neprokáže-li Příkazce něco jiného, považují se za škodu za ztrátu jiné
zásilky než je zásilka uvedená v předchozím odstavci, náklady na výměnu
takové věci, popřípadě hodnota věci prokázaná platným účetním dokladem
(fakturou). Při poškození nebo znehodnocení takovéto zásilky je
Zasilatel povinen nahradit rozdíl mezi hodnotou, kterou měla zásilka v
době převzetí Zasilatelem, a hodnotou, kterou má zásilka poškozená nebo
znehodnocená.
Zásilky doručované v rámci ČR jsou od okamžiku převzetí Zasilatelem do
okamžiku předání Příjemci automaticky pojištěny (pokud nespadají do
zásilek z přepravy vyloučených). V případě pojistné události je Příkazce
povinen hodnotu zásilky platně prokázat.
Zásilky doručované mimo území ČR jsou pojištěny v závislosti na zvoleném
způsobu doručení :
silničním kurýrem – max Kč 50000,-
službou Direct servis do zahraničí – max Kč 20000,- . Lze
sjednat připojištění zásilky.
Zasilatel odpovídá v každém případě za škodu skutečnou a nenese
odpovědnost za ušlý zisk a následné škody z chybného doručení zásilky.
Reklamace
Reklamaci odpovědnosti za škodu na zásilce nebo za škody vzniklé pozdním
nebo vadným doručením nebo opožděným pokusem o doručení zásilky je nutno
uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do deseti dnů ode dne
doručení zásilky Příjemci nebo vrácení zásilky Příkazci. Jde-li o
odpovědnost za škodu na zásilce v důsledku ztráty zásilky, je nutno
reklamaci uplatnit do deseti dnů ode dne, kdy měla být zásilka doručena.
Reklamace ve smyslu předchozího odstavce musí být písemná, musí
obsahovat přesné vyčíslení požadované škody ve shodě s těmito
„Podmínkami“ (ledaže přesná výše škody není zatím Příkazci známa, což
musí být v písemné reklamaci výslovně uvedeno) a musí být doručena
asilateli ve lhůtě podle předchozího odstavce.
Neuplatní-li Příkazce své nároky v době a způsobem podle tohoto článku,
platí, že zásilka byla doručena včas a řádně.
Odpovědnost Příkazce za škody
Příkazce odpovídá Zasilateli za všechny újmy, které Zasilateli nebo jiné
osobě vzniknou tím, že Příkazce nesplnil některou ze svých povinností včetně
toho, že předal Zasilateli předmět, který podle těchto „Podmínek“ je
vyloučen z přepravy.
Závěrečná ujednání
Zasilatel je povinen uchovat v tajnosti před nepovolanými osobami
všechny informace týkající se druhu zásilek, jejich počtu či místě
určení.
Veškeré právní vztahy vznikající mezi Zasilatelem a Příkazcem se řídí
českým právním řádem. Ve věcech neupravených smlouvou nebo těmito
„Podmínkami“ se uplatní příslušná ustanovení obchodního zákoníku.
Pro veškeré spory mezi Zasilatelem a Příkazcem vznikající přímo nebo
nepřímo ze služeb poskytovaných Zasilatel je místně příslušný soud, v
jehož obvodu je sídlo Zasilatele.
Tyto „Podmínky“ mají přednost před případně odlišným prohlášením osob
vystupujících jménem Zasilatele, ledaže je toto odlišné prohlášení
učiněno písemně a podepsáno osobou, která ve smyslu příslušných právních
předpisů je jménem Zasilatele oprávněna jednat.
Tyto „Podmínky“ se uplatní pouze tehdy, nestanoví-li písemná smlouva nic
jiného.
Tyto „Podmínky“ jsou uveřejněny na veřejně přístupném informačním
systému s (Internet), a to na adrese www.airway.cz
. V případě rozporu mezi písemným vyhotovením „Podmínek“ a jejich verzí
zveřejněnou na veřejně přístupném informačním systému (Internet) má
přednost verze zveřejněná na veřejně přístupném informačním systému
(Internet), která je jedinou autentickou verzí „Podmínek“
Zasilatel je povinen zveřejňovat na veřejně přístupném informačním
systému (Internet) změny těchto „Podmínek“ tak, aby mezi zveřejněním
této změny a účinností této změny byla doba alespoň deset dnů. V době
mezi zveřejněním změny a její účinností platí tyto „Podmínky“ ve
stávajícím znění. Současně je Zasilatel povinen Příkazce, má-li s ním
smluvní vztah, o změně vhodným způsobem informovat, zejména dopisem,
e-mailem nebo informací uvedenou na daňovém dokladu.